top of page
  • ציפי סל

נוסעת לוורשה לגלות מקומות חדשים

ורשה

עיר מגניבה כבר אמרתי.

בתי קפה ומסעדות שוות מכל הסוגים כבר אמרתי.

יהדות ומורשת כבר אמרתי

ברים וחיי לילה עשירים כבר אמרתי.

קניונים ענקיים לשופינג זול והכל במרחק של פחות מארבע שעות מהארץ. כבר אמרתי.

אני יודעת שאתם מתעניינים

אני מקבלת עשרות פניות ושאלות מכל רחבי הארץ

הנסיעה הקרובה שלי מתוכננת להיות קצת אחרת.

אני נוסעת לגלות מקומות שלא נמצאים ב"מדריך לתייר המקצועי"

אני נוסעת לגלות ולכתוב על מקומות חדשים

אני נוסעת לגלות מקומות שמוכרים רק לוורשאים, וגם זה רק לחלק קטן מהם.

כל מה שאראה, אמצא ואוהב, אעביר אליכם באהבה.

ובינתיים זכרונות מסוף קיץ 2016 בעיר העתיקה בוורשה

* מצד ימין אנחנו מסתכלות מלמטה על האנדרטה לזכר מארי קירי שהייתה מדענית פולנייה-צרפתייה, חלוצה בחקר תופעת הרדיואקטיביות. זכתה לפרסום רב ככלת פרס נובל לפיזיקה לשנת 1903 בזכות המחקר על תופעת הקרינה ופרס נובל לכימיה לשנת 1911 על גילוי הרדיום והפולוניום, ועל חקר הרדיום.

בעיר העתיקה בוורשה ניצבת אנדרטה לזכרה ומוזיאון ששוכן בבית שהיא נולדה בו.

במוזיאון מוצגים חפצים הקשורים בחייה ובעבודת המחקר פורצת הדרך של מארי קירי Marii Curie, דמות הנערצת על העם הפולני בכלל ועל נשים העוסקות במדעים במיוחד.

* משמאל מצביעות על העמוד של זיגמונט Kolumna Zygmunta הממוקם בכיכר הטירה בעיר העתיקה בוורשה, והוא אחד מציוני הדרך המפורסמים ביותר של העיר.

העמוד, שהוקם במקור בשנת 1644, מנציח את המלך זיגמונט השלישי ואזה שהעביר את עיר הבירה של פולין מקרקוב לוורשה בשנת 1596.

121 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page