top of page
  • ציפי סל

שינויי מזג האוויר

רק לפני 3 חודשים חזרתי מוורשה וכבר אני מתכננת את הנסיעה הבאה.

הפעם אגיע בסוף אוקטובר. קשה לי אפילו לחשוב על זה שאצטרך לארוז רק בגדי חורף, כי אין מצב

שפתאום תצא השמש והטמפרטורה תעלה ל 20 מעלות.

אז לקראת הנסיעה שלי ולקראת כל אלו שיהיו איתי שם, אני מתחפשת לאנגליה, ומדברת איתכם היום על מזג האוויר.

בוורשה באמת קיימות 4 עונות שנה ומרגישים את המעברים ביניהן באופן ברור אם זה בצבעים, בלבוש, באנרגיה ובהפרשי הטמפרטורות.

ורשה בסתיו
הסתיו בוורשה יכול לתפוס אותנו לא מוכנים ויכול להיות שנופתע מכמה קר יכול להיות באוקטובר, אבל הפיצוי הכי הכי של הסתיו הוא המראות המשגעים של צבעי השלכת. זה בהחלט מפעים ומחמם את הלב ושווה ביקור.

כבר מספטמבר מתחילים להרגיש את הטמפרטורה יורדת וגם אם בבוקר עוד אפשר ללכת בסנדלים ובשרוולים מופשלים, לקראת הערב מתקרר וצריך ללבוש משהו קצת יותר חם.

באוקטובר העיר לובשת אדום כתום וצהוב ,צבעי השלכת מכסים את הפארקים ואין מראה יותר מרגש מזה. הלוואי עלינו!

החורף בוורשה

החורף זה כבר משהו אחר לגמרי. זה קור שאנחנו לא מכירים. אני זוכרת שגרתי בירושלים כמה שנים והייתי משוכנעת שאני מוכנה נפשית לחורף הפולני, אז זהו שממש לא! בחודשים ינואר ופברואר הטמפרטורה יכולה בקלות לרדת למינוס 12 מעלות ויותר. אמא שלי סיפרה לי שכשהיא היתה ילדה, הטמפרטורה הממוצעת בחורף הגיעה למינוס 35, אז אולי היום זה כבר לא כל כך נורא.. אבל לנו, שיוצאים בריקודים כשירושלים מתכסה לבן כשהטמפרטורה מגרדת אפס מעלות, 12 מעלות מינוס זה בהחלט קר וחודר לבוש חורפי ועצמות.

מזג האוויר העולמי השתנה לחלוטין והיום יש חורפים שבהם ורשה מושלגת כולה (אני זוכרת את הבקרים של אחרי השלג הראשון. העיר מתעטפת במעטה לבן וההרגשה היא שנמצאים בתוך ענן. השלג לבן לבן ואין דבר יותר חלומי ויפה מזה) לעומת חורפים שבהם השלג עושה טובה ויורד פה ושם ואפילו מתערבב בגשם.

נכון, קר בוורשה בחורף, קר זו לא מילה, קפוא!!, אבל לאוהבי החורף זו יכולה להיות חוויה נעימה ושונה ורודפי הסערות, יכולים למצוא פה עניין והנאה.

כבר מסוף נובמבר ועד ינואר ורשה מתקשטת לקראת חג המולד והשנה החדשה. העיר אשכרה לובשת חג היא מוארת ומקושטת. שוקי חג המולד המסורתיים נפתחים ומתמלאים בקישוטים ועצי אשוח וזו בהחלט חוויה חגיגית ומרגשת.

והנה בא האביב

אם נלך על פי הספרים, האביב מתחיל במרץ, אבל שזה לא יטעה אתכם במרץ עדיין קר ועדיין יכול לרדת שלג. הטמפרטורה יכולה להסתובב סביב 2 מעלות ביום, אני יודעת. הייתי שם במרץ השנה והיה קר מאד! והכי מצחיק שבכל החנויות הציגו כבר רק אופנת אביב. אז נכון, בהתחלה האביב הוורשאי עדיין קר וסוער, אך לאט לאט הופך לחמים ונעים (יחסית), עם יותר ימי שמש ועם תקווה.

באפריל הטמפרטורה יכולה כבר להגיע ל- 12 מעלות בממוצע ובמאי היא קופצת קפיצה משמעותית ויכולה להגיע אפילו ל- 20 מעלות.

אם אמרתי קודם שהסתיו הוא כמו תערוכה של צבעים, גם האביב מספק חוויהלא רעה בכלל. העצים שהיו בשלכת מתחילים להצמיח עלים, השמש יוצאת מדי פעם והטבע מתעורר לחיים.

ורשה בקיץ
הקיץ בפולין נעים ביותר ויש בו הרבה ימי שמש ובלי הלחות שאנחנו מכירים מהארץ. לפעמים יכול להיות קריר וגשום, אבל באופן כללי, מזג האוויר חמים ונעים.

שיא הקיץ הם חודשים יולי ואוגוסט. יולי הוא החודש החם ביותר והטמפרטורה מגיעה ל- 24 מעלות בממוצע, אבל יכולה להגיע גם ל 30 מעלות ויותר. יולי הוא גם החודש הגשום ביותר. מהזיכרון שלי, יכולים לרדת גשמים חזקים ביותר, אבל הם קצרים יחסית וכשעולה השמש המים מתנקזים ותוך חצי שעה היה כלא היה. לובשים בגדי וסנדלים ויוצאים לחרוש את העיר.

נהר הוויסלה מתמלא בסירות תיירים, גדת הוויסלה הופכת להיות כמו חוף הים בתל אביב, הפארקים הופכים למקומות מפגש למקומיים ולתיירים, בשטחים הפתוחים מתקיימים אירועי מוסיקה, קונצרטים והופעות חיות בתי הקפה מוציאים שולחנות לרחוב והעיר הופכת להיות צעירה, סקסית וצבעונית.

איצטדיון הכדורגל החדש והמדהים מארח קבוצות מהליגה האירופאית, בקיצור... ורשה היא חגיגת קיץ ללא הפסקה. באחריות

אז מה לובשים?

בחורף חובה להצטייד בבגדים חמים ולהיעזר בבגדים תחתוניים תרמיים, בצעיפים כפפות וכובעים.

בסתיו ובאביב עדיין מדובר בתקופות שיכולות להיות קרות עבורנו הישראלים, לכן כדאי להתלבש בשיטת השכבות ומומלץ תמיד להצטייד במטריה.

בקיץ, תנו דרור לגוף ותהנו ממזג אוויר חמים ונעים. גם אם יורד לפעמים גשם, אפשר לעבור את זה בשלום.

לשם ביטחון שמרו בתיק/תרמיל מטריה ומשהו עליון.

מניסיוני הזמן הטוב ביותר לבקר בוורשה הוא מאי יוני וגם בסוף אוגוסט - ספטמבר. מזג האוויר עלול להיות לעתים קריר, אבל העובדה שהוא בדרך כלל ניתן לחיזוי מראש, אפשר לתכנן את הזמן בלי הפתעות לא נעימות.

ולסיכום, אל תיקחו את הדברים שלי כדברי אלוהים חיים, זה בכל זאת מזג אוויר והכל תלוי במזג שלו, אבל זה נותן איזשהי הכוונה והתכוננות לקראת החופשה שלכם.

מתי כדאי לבקר בוורשה

בחודשים מאי וספטמבר הטמפרטורות נעימות יחסית ולא מאוד גשום ולכן אלה חודשים טובים מאוד לטיולים. בקיץ הטמפרטורות גבוהות יותר וגם לפעמים גשום יותר. החורף הוא קר אך אם מצטיידים בבגדים חמים הטיול בוורשה בעונה זו יהיה מלא קסם.

131 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page